post image

گجت‌هایی که برای دفتر کار مناسب هستند

معرفی گجت‌های‌ هوشمندی که برای بهبود کسب‌وکار خود به آن نیاز دارید.


پیشرفت‌های به‌دست آمده در حوزه اینترنت اشیا، امکان برقراری ارتباط میان دستگاه‌های گوناگون، جمع‌آوری داده‌ها و آنالیز آن‌ها را برای ما فراهم کرده است. یکی از راه‌هایی که اینترنت اشیا به ما کمک می‌کند تا خلاء‌های موجود در دنیای پیرامونمان را مدیریت کنیم استفاده از همین اطلاعات جمع آوری شده است. از همین روی افراد و سازمان‌ها می‌توانند از کوچک‌ترین تغییرات محیط پیرامون خود، نتایج بسیار گسترده‌ای را استخراج کنند. اما آیا می‌توان از داده‌های به دست آمده برای دفاتر کار هم استفاده کرد؟!

در ادامه به معرفی ۸ گجت‌ هوشمندی که بر اساس فناوری اینترنت اشیا عمل می‌کنند و برای کسب‌وکارها مفید هستند، می‌پردازیم.

۱. تعمیر و نگهداری چاپگرهای هوشمند 

بسیاری از کسب‌وکارها، از چاپگرهای متصل به اینترنت استفاده می‌کنند، اما نسل جدیدی از چاپگرهای هوشمند در حال خریدوفروش در بازار هستند که بیشتر از چاپ کاربرد دارند. با استفاده از این چاپگرها، دیگر منتظر تحویل کارتریج جدید نباشید! شاید این جمله عجیب باشد اما چاپگرهای جدید کاغذ و جوهر خود را رصد می‌کنند و قادر هستند در صورت کاهش جوهر، به پشتیبان هشدار تعمیر دهند. از دیگر مزایای این چاپگرها اتصال آن به سیستم‌های موجود است تا بدانند که چه‌قدر جوهر یا کاغذ اضافی دارند و حتی می‌توانند بدون دخالت انسان سفارش بیشتری ثبت کنند.

 

۲. لامپ‌های هوشمند

/wp-content/uploads/2020/05/1111-e1667292243789.jpg

نورپردازی هوشمند را می‌توان از چند طریق مختلف برای بهبود یک دفتر تجاری استفاده کرد. تمرکز فیلیپس بر ساخت لامپ هوشمند، باعث تولید یکی از بهترین سیستم‌های نورپردازی هوشمند شده است. به این ترتیب لامپ فیلیپس hue از نظر تکامل و تعامل از بسیاری از رقبا پیشی گرفته است.

نمی‌توان با قاطعیت تمام گفت که لامپ فیلیپس hue تجربه‌ای بهتر از لامپ‌های سنتی ارائه می‌دهد، اما آشنایی با تمام ویژگی‌های این لامپ هوشمند بسیار هیجان‌انگیز است و اگر با قیمت hue مشکل نداشته باشید، حتی استفاده از آن ضروری به نظر می‌رسد. لامپ‌های هوشمند Philips با رنگ سفید می‌توانند برنامه‌های کاربر را یاد بگیرند و سنسورهای حرکتی را جایگزین کنند. لامپ‌های رنگی با انعطاف‌پذیری بیشتری می‌توانند تنظیم شوند تا میزان روشنایی و تعادل رنگ را در طول روز تنظیم کنند. لامپ امبینس فیلیپس قابلیت شبیه‌سازی نور روز را دارد. با مدل‌های امبینس می‌توان حالات مختلفی را متصور بود، چه بخواهید محیطی پر نور را تجربه کنید یا اینکه در یک محیط آرامش‌بخش به کار خود ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال در صنعت بانکداری با تکنولوژی اینترنت اشیا

۳. استفاده از دستیار هوشمند برای مدیریت دفتر کار

/wp-content/uploads/2020/05/11111-e1667292169341.jpg

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به‌عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود، یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین‌بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است. این دستیار صوتی قادر به تعامل صوتی، پخش موسیقی، تهیه لیست کارها، تنظیم آلارم، پخش پادکست‌ و کتاب صوتی، ارائه اطلاعات آب‌وهوا، ترافیک، ورزش و سایر اطلاعات است. الکسا همچنین می‌تواند چندین دستگاه هوشمند را به یک سیستم اتوماسیون کسب‌وکار تبدیل کند.

 

 ۴. نیروی خدمات هوشمند

بسته به کسب‌وکارتان شما نیاز به یک یا چند نیروی خدماتی دارید. با استفاده از ربات‌های Eufy یا Roomba  دیگر نگران تمیز کردن محل کارتان نباشید. از مزایای‌ استفاده از ربات‌های هوشمند حفظ امنیت، در دسترس بودن همیشگی نیروی خدمات و کاهش هزینه استخدام آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

اینترنت اشیا چگونه فرآیندهای صنایع تولیدی را بهبود می‌بخشد؟

 

 ۵.ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند، یکی از دستگاه‌های حوزه تکنولوژی IoT است که با استفاده از آن می‌توان دما را به صورت پویا در ساختمان‌های اداری تنظیم کرد. برای کنترل و مدیریت دما در مناطق مختلف ساختمان از دستیاری مانند الکسا یا سیری می‌توان استفاده کرد. شما می‌توانید ترموستات مورد نیاز خود را از بین محصولات Nest، Ecobee ، Honeywell انتخاب کنید.

 

 ۶. تجهیزات و مدیریت دارایی‌ها

مدیریت دارایی می‌تواند مقدمه‌ای برای هر کسب‌وکاری باشد. ردیابی کالا و اشیا در دو نوع کلی ردیابی در فضای باز و ردیابی داخل محوطه مسقف و بسته است. برای ردیابی فضای باز، راهکار GPS بسیار کارآمد است ولی برای فضای بسته محدودیت‌هایی وجود دارد. یکی از کارآمدترین راهکارها استفاده از فناوری ردیاب دارایی Aruba یا GPS Atmel است؛ زیرا با این فناوری می‌توان محل اشیا را مشخص و همچنین آن‌ها را ردیابی کرد.

 

 ۷. شناسایی محل‌های پر ازدحام

یکی از جالب‌ترین کاربردهای گجت‌های ردیابی، در دفترکار است. گجت‌هایی مانند Mapiq می‌تواند فعالیت را در اتاق‌های استراحت، سالن کنفرانس، راهروها و… نظارت و بررسی کند. با شناسایی مکان‌های پر ازدحام یا اتاق‌هایی که هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، می‌توان یک نقشه مجدد برای فضاسازی مناسب و کاهش استرس کارمندان انجام داد.

۸. قهوه‌ساز هوشمند

/wp-content/uploads/2020/05/1111111111111-e1667292332664.jpg

قهوه باعث می‌شود که جهان به گردش درآید و این هرگز  از یک دفترکار مستثنا نیست. وظایف دم‌کردن، نگه‌داشتن دستگاه و نگه‌داری از کمد قهوه، معمولاً یک وظیفه اداری مشترک است. اما یک دستگاه قهوه‌ساز هوشمند -که توسط  Keuri، Nespresso  یا Breville ارائه شده است- می‌تواند تمام موارد گفته‌شده را به‌آسانی مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:

۸ گجتی که در ایام دورکاری باید داشته باشید!

 

کلام آخر

در آخر، به‌خاطر داشته باشید که گجت‌های بر بستر اینترنت اشیا (تکنولوژی IoT)، گاهی آسیب‌پذیر یا دارای مشکلات امنیتی هستند. بنابراین دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کرده تا از حفره‌های امنیتی جلوگیری کنید. از نام‌ کاربری و کلمه عبور مختلف برای هر دستگاه استفاده کنید تا در صورت هک شدن یکی از آن‌ها، کل دستگاه‌ها مورد حمله هکر قرار نگیرد. به‌یاد داشته باشید ، خراب شدن یک لامپ کم مصرف یک اختلال محسوب می‌شود، اما هک شدن لامپی که به داده‌های شما دسترسی دارد، ویران‌کننده است!

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز، براساس تکنولوژی IoT و اینترنت اشیا، محصولات گوناگونی را برای بهبود کسب‌وکارها، ارائه می‌کند. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان و راهکار یکپارچه نظارت تصویری ازجمله سرویس‌های عنوان‌شده هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان و مشاوران متخصص ما در این حوزه، گفتگو کنید.

 

منبع:

https://www.entrepreneur.com

3.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8302

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7070

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5441