post image

نقش سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در بهبود عملیات حمل و نقل شرکت کروشل

شرکت کروشل چگونه توانست بهره‌وری سیستم حمل‌ونقل خود را از طریق هوشمندسازی ناوگان بهبود بخشد؟


معرفی شرکت کروشل (Kroeschell)

/wp-content/uploads/2018/12/99-e1644755449441.jpg

در اوایل قرن ۱۹ میلادی، شرکت برادران کروشل یکی از نخستین فناوری‌های خنک‌کننده را در اختیار داشت؛ دستگاه‌هایی با ظرفیت ۲۵۰ تن که قادر به تولید یخ و سرما به شکل یخچال‌های امروزی بودند. کروشل اولین شركت آمریکایی است که در طراحی و ساخت یخچال، از گازهای گلخانه‌ای برای تولید سرمایش استفاده کرده است. شرکت برادران کروشل  هم‌اکنون در زمینه تولید یخچال‌ صنعتی، لوله‌کشی، تولید دیگ بخار، مخزن، تانکر و همچنین طراحی و نصب سیستم‌های جدید سرمایشی و گرمایشی مشغول به فعالیت است.

در سال ۱۹۰۶ این شرکت برای اولین بار در دنیا، سیستم تهویه را در هتل کنگره شیکاگو طراحی و پیاده‌سازی کرد. موفقیت این پروژه باعث شد که شرکت‌های خارجی برای همکاری با کروشل وارد مذاکره شوند. کروشل به مراتب فراتر از ایده‌های اولیه خود رشد کرده است. پشتکار و عدم ترس از شکست، کروشل را به یکی از پیشگامان صنعت سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع تبدیل کرده است.

چالش‌های کروشل در حوزه ناوگان حمل‌ونقل

باتوجه به توسعه کسب‌وکار کروشل، این شرکت افراد زیادی را استخدام کرد تا بتواند خدمات و محصولات خود را به شهرهای بیشتری عرضه کند. اما پس از چند سال متوجه شد که نمی‌تواند هزینه‌های ناوگان و نحوه کارکرد وسایل نقلیه تحت مالکیت خود را مدیریت کند. هیچ نظارتی بر سرعت و عملکرد خودروهای در حال تردد در جاده‌ها وجود نداشت و هزینه‌ تعمیرات آن‌ها نیز بسیار بالا بود. این چالش‌ها مدیران کروشل را بر آن داشت تا خودروهای سازمانیخود را به سامانه مدیریت هوشمند ناوگان مجهز کند.

 

هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل در شرکت کروشل

Kroeschell  تصمیم گرفت سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل ‌و نقل که بر پایه فناوری اینترنت اشیا طراحی شده است، پیاده‌سازی کند. پس از استفاه از این سامانه هوشمند، امکان نظارت بر مصرف سوخت،  تعیین زمان مناسب برای تعمیر و نگهداری خودروها و کنترل رفتار ترافیکی رانندگان، برای این مجموعه میسر شد.

از دیگر مزایای مدیریت ناوگان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش میزان کارکرد و ایمنی ناوگان حمل‌ونقل
  • به روز بودن فعالیت خودروها
  • اعزام نیرو و انتخاب مسیر مناسب
  • کاهش مصرف سوخت و کنترل هزینه‌ها

تجهیزات مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا داده‌های مهمی را در اختیار برادران کروشل قرار داد و این شرکت موفق شد به کمک این داده‌ها، مأموریت‌های خود را مدیریت نماید و با کاهش هزینه‌ها بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل خود را بهبود بخشد. تمامی ۹۹ خودرو این شرکت در مدت زمانی کوتاه به سامانه حمل‌ونقل متصل شدند تا عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج پیاده‌سازی سامانه مدیریت ناوگان در شرکت کروشل

/wp-content/uploads/2018/12/999-e1644755503309.jpg

پس از گذشت سه سال از به‌کارگیری سامانه مدیریت ناوگان در کروشل، این شرکت موفق به کسب نتایجی شگفت‌انگیز شد. بیش از ۱۰% از هزینه‌ تجهیز خودروها به این سامانه، به شرکت بازگشته بود و کلیه رانندگان این شرکت از نظارت بر رفتار ترافیکی‌شان رضایت کامل داشتند. مدیران کروشل با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از سامانه مدیریت ناوگان توانستند سیستم ارزشیابی کارکنان درون سازمان را نیز ارتقا بدهند و از این طریق، انگیزه بیشتری در کارکنان ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

کاهش هزینه حمل و نقل با کمک مدیریت هوشمند ناوگان

 

مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل ایرانسل

راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه پلتفرم مدیریت هوشمند ناوگان بر بستر زیرساخت ابری ایرانسل، امکان دسترسی به کلیه اطلاعات مربوط به خودروهای ناوگان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. به کمک این سامانه می‌توان با کنترل مسیرهای پیموده‌شده، نمایش بهترین مسیر و نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان (مانند کنترل تعداد ترمزهای ناگهانی و سرعت نامناسب) میزان مصرف سوخت را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش و عملکرد ناوگان حمل‌ونقل را بهبود داد. همچنین به کمک این سامانه، می‌توان با تحویل به‌موقع محموله‌ها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، رضایت آن‌ها را افزایش داد.

نباید فراموش کرد که این سامانه با فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات قابل‌اندازه‌گیری تجهیزات باعث ساده‌سازی عملیات گزارش‌گیری خواهد شد.  همچنین نظارت کامل بر نیروی کار و دارایی‌ها باعث  صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی و کاهش استهلاک تجهیزات می‌شود و به این ترتیب، بهره‌وری کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل، همواره بر آنیم تا با ارائه آخرین راهکارها و فناوری‌های نوین، کسب‌وکارهای کشورمان را در راه رسیدن به استانداردهای جهانی یاری نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص این راهکارها، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

http://www.kroeschell.com/

https://www.efleets.com/en

3 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11932

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8394

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8366