post image

تجربه شرکت توزیع برق اهواز در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه فرآیندهای شرکت توزیع برق اهواز را بهبود داده است؟


آشنایی با شرکت توزیع برق اهواز

شرکت توزیع نیروی برق اهواز از سال ۱۳۷۱ مسئولیت توزیع نیروی برق را در شهر اهواز و حومه به عهده دارد.  مساحت محدوده تحت پوشش این شرکت حدودا ۱۱۳۰۴ کیلومترمربع با جمعیتی معادل با ۱۳۳۸۱۲۶ نفر، شامل شهرستان اهواز و شهرهای حميديه و ملاثانی است.

/wp-content/uploads/2021/02/88-e1614413267871.jpg

مهم‌ترين اهداف شرکت توزيع نيروی برق شهرستان اهواز، بهبود مستمر سيستم مديريت  يکپارچه، تامين رضايت مشتريان، تعهد به ساختن جامعه‌ای ايمن با امکان بهره‌مندی مطلوب از منابع زيست‌محيطی است.

این شرکت با هدف نظارت روی شبکه توزیع، کاهش زمان قطعی برق، بهبود ارتباطات میان پرسنل، افزایش ایمنی و همچنین ایجاد بستری امن برای ردوبدل کردن اطلاعات شبکه، از دو راهکار شبکه امن همراه (VPN Lite) و  موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) استفاده کرده است  که در ادامه به جزئیات آن اشاره می‌کنیم.

استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل برای تامین امنیت شبکه

شرکت توزیع برق اهواز از ۵۰۰۰ کنتور هوشمند استفاده می‌کند که بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل فعال است. تعداد نقاط موجود بر روی این سرویس به حدود ۷۰۰ نقطه می‌رسد.

قرائت میزان مصرف کنتورها از راه دور توسط سیم‌کارت‌های ایرانسل انجام می‌شود. ۲۵۰سیم‌کارت در اختیار مرکز کنترل است و مابقی سیم‌کارت‌ها روی تبلت‌ها و دستگاه‌های GPS موجود در ماشین‌ها نصب شده‌اند. این موضوع خصوصا در مکان‌های دور بسیار موثر واقع شده است. با نصب کنتورهای هوشمند، رفت و آمدها به مناطق صعب‌العبور حذف و به همین دلیل امنیت جانی ماموران نیز از این راه تامین شده است.

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل توانسته امنیت شبکه توزیع برق اهواز را تامین کند. همچنین وجود کنتورهای هوشمند در کنار سرویس پایدار VPN Lite سبب شده این شرکت در سال ۹۹ با قطعی شبکه مواجه نشود.

تجربه شرکت توزیع برق اهواز در استفاده از راهکار موبایل سازمانی ایرانسل

/wp-content/uploads/2021/02/83-e1614413330350.jpg

به دلیل حساس بودن شرایط کاری در شرکت توزیع برق اهواز و نیاز به برقراری ارتباط آنی همکاران با یکدیگر، مدیران شرکت از حدود سه سال قبل تصمیم گرفتند از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل یا MVPN  استفاده کنند.

راهکار موبایل سازمانی ایرانسل بر بستر ۳۰۶  سیم کارت سازمانی فعال شده است. در حال حاضر مدیر عامل، مدیران میانی، رؤسا، پرسنل بخش دیسپاچینگ و کارشناسانی که به ارتباطات فوری نیاز بیشتری دارند، از این سرویس استفاده می‌کنند. همچنین ۴۵ خط MVPN دیگر به‌منظور استفاده در زمان بحران خریداری شده است.

راهکار موبایل سازمانی ایرانسل توانسته ارتباطات را تسهیل کند و به دلیل رایگان بودن مکالمات، سبب شده همکاران بدون نگرانی از هزینه ها به تشریح کامل مسائل پیش‌آمده و نیازهای خود بپردازند. تسهیل ارتباطات در این شرکت به حفظ ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث خطرناک کمک می‌کند. مدیران این شرکت قصد دارند به زودی تلفن‌های داخلی خود را نیز با این شبکه یکپارچه کنند.

 

علت انتخاب راهکارهای سازمانی ایرانسل

آنتن دهی بالا و پوشش گسترده شبکه ایرانسل، یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب این راهکارها توسط شرکت توزیع برق اهواز بوده است. همچنین مدیران این شرکت از پشتیبانی 24/7 ایرانسل رضایت نسبتا بالایی دارند.

استفاده از سیستم گفتگوی ناهمگام امن و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان  نیز در آینده‌ای نزدیک در دستورکار توسعه همکاری‌های این شرکت با ایرانسل قرار گرفته است.

 

جمع‌بندی

شرکت توزیع برق اهواز در راستای بهبود کیفیت برق‌رسانی و جلوگیری از خاموشی‌های طولانی، از راهکار شبکه امن همراه (VPN Lite) ایرانسل استفاده کرده است. با استفاده از این راهکار، اطلاعات مربوط به مصرف برق از طریق کنتورهای هوشمند و در بستری امن، به شبکه داخلی منتقل شده و نیازی به اعزام نیرو برای قرائت کنتورها وجود ندارد. این راهکار خصوصا در مناطق صعب‌العبور بسیار مفید واقع شده است.

همچنین، این شرکت با هدف بهبود ارتباطات مدیران و پرسنل با یکدیگر و رایگان شدن تماس‌های درون‌سازمانی از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) استفاده کرده است. تسهیل ارتباطات و انتقال صحیح اطلاعات به همکاران توانسته به جلوگیری از حوادث خطرناک و بالا رفتن ایمنی  فرآیندها کمک کند.

تجربه سازمان فناوری اطلاعات ایران در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل و نیز تجربه پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، از نمونه‌های دیگر بهره‌مندی از این راهکارها می‌باشد.

شما نیز می‌توانید برای تسهیل ارتباطات درون‌سازمانی و تامین امنیت شبکه در شرکت خود، از واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل مشاوره بگیرید و به آدرس  EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

4.1 23 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29535

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8359

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8162