آخرین مطالب
 با کارمندان خود چگونه رفتار کنیم؟

با کارمندان خود چگونه رفتار کنیم؟

آموزه‌های مدیریتی در رفتار با کارمندان

1397/12/25 شنبه
تعداد بازدید: 1991

 

مدیران موفق در دنیا دانش مدیریتی خود را با استفاده از معتبرترین منابع پژوهشی و تحلیلی مدیریت در جهان، به روز می‌کنند. شما نیز اگر می‌خواهید کسب و کار خود را رونق بخشید و رضایت و کارآمدی کارمندان را افزایش دهید، باید فرآیندهای صحیح مدیریتی را به کار بندید. به همین بهانه در این مقاله به بررسی نکات مدیریتی در رابطه با رفتار صحیح با کارمندان خواهیم پرداخت.

لوئیس گرستنر می‌گوید: کارمندان شما کاری که از آنها انتظار دارید را انجام نمی‌دهند، آنها کاری را انجام می‌دهند که می‌دانند شما بازرسی خواهید کرد. اگر دوست دارید کاری کنید کارمندانتان با علاقه شخصی خودشان برای شما کار کنند و نه به خاطر حقوق‌شان، بهتر است به آنها به جای پول، تخصص، پیشرفت و احساس تعلق بدهید. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

کارمندان خود را متخصص کنید!

به عقیده پروفسور کانتر، مدیر باید کارمندانش را به متخصص تبدیل کند و تلاش نماید آنها مهارت کافی در کاری که انجام می‌دهند را به دست آورند. حتی در سخت‌ترین شرایط، بدترین کارمندان هم با کمی پشتیبانی، راهنمایی و کمک می‌توانند بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند و از خودشان و کارشان راضی باشند.

احساس تعلق به مجموعه را در کارمندان تقویت کنید!

احساس تعلق به مجموعه را در کارمندان تقویت کنید

کارمندان شما انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد اگر بدانند متعلق به سیستمی معتبر هستند. نمونه بارز این اقدام شرکت اپل است. کارمندان این شرکت حقوق بیشتری نسبت به شرکت‌های دیگر دریافت نمی‌کنند! اما به طرز عجیبی به این شرکت احساس تعلق دارند و کارمند شرکت اپل بودن را افتخار می‌دانند. بنابراین سعی کنید کارمندانتان را جزئی از شرکت‌تان بدانید؛ آنها را با افراد مختلف در قسمت‌های گوناگون شرکت آشنا کنید، سعی کنید در مشکلات بزرگ از آنها کمک بخواهید. کاری کنید کارمندانتان بدانند وجودشان در شرکت شما مهم است.

در شغل آنها تعمق ایجاد کنید!

معنا و مفهوم در انجام یک کار، بیش از خود آن کار مهم است. اگر حتی شما به عنوان کارآفرین، هیچ مفهوم و ارزشی در کارتان نبینید، از فردا انگیزه‌ای برای ادامه کارتان نخواهید داشت! پس کارمندانتان را درک کنید، به آنها یاد دهید که چرا کاری که می‌کنند مهم است و چرا وجودشان در محل کار مهم‌تر است؟

تقویت وفاداری!

دغدغه‌های مالی کارمندان را خود را درک کنید. راد واگنر می‌گوید: اگر سازمان به همان اندازه كه نگران آينده مالی خود است، نگران آينده مالی كاركنانش هم باشد، كاركنانی بسيار وفادار خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید یک مدیر موفق همیشه بر شانه کارمندان موفق ایستاده است.

سخن آخر، معرفی کتاب

سخن آخر، معرفی کتاب

کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بسیاری در طول تاریخ تا مرحله سقوط و ورشکستگی پیش رفته‌اند. برخی از آنها با کوشش تیم‌های مدیریتی خلاق به طرز معجزه‌آسایی از نابودی نجات یافتند. IBM یکی از شرکت‌هایی بود که تا مرز نابودی پیش رفت. در سال ١٩٩٠ این شرکت با ٣ میلیارد دلار سود خالص بالاترین میزان سوددهی خود را تجربه کرد اما در سال ١٩٩٣ با از دست دادن ١٦ میلیارد دلار در معرض نابودی قرار گرفت. لوئیس گرستنر مدیر باکفایت و باتجربه‌ای بود که توانست این شرکت را از ورشکستگی نجات داده و سرنوشت IBM رامتحول کند. در کتاب "چه کسی می‌گوید فیل‌ها نمی‎توانند برقصند" او داستان این تحول را از زبان خود با بیانی ساده و روان تشریح می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در اوقات فراغت خود در ایام تعطیلات این کتاب را مطالعه کنید.


منابع:

آخرین مطالب
الکامپ ۲۰۱۹
1398/4/29 شنبه
آخرین ویدیوها
آرشیو ویدیوها در آپارات
مطالب مرتبط

* نظر
وب سایت
* ایمیل
* نام

نظر دهید