اینترنت دیگر پرداخت، نوآوری در جلب رضایت مشتریان

اینترنت دیگر پرداخت، نوآوری در جلب رضایت مشتریان

شرکت‌ها از اینترنت دیگر پرداخت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

1397/7/8 يكشنبه
تعداد بازدید: 1879

 

معرفی اینترنت دیگر پرداخت

مصرف اینترنت موبایل در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته ‌است. بااین‌حال، در مناطقی از دنیا مانند آمریکای لاتین این مصرف به مرز انفجار رسیده است. چنین افزایشی در مصرف اینترنت فرصتی استثنایی برای برندها فراهم می‌کند تا ضمن ارتباط با مشتریان در جهت رفع نیازهایشان، کسب‌وکار خود را بیشتر مطرح کنند. می‌دانیم که استفاده از اینترنت دیگر پرداخت یک بازی برد-برد برای مشتریان و شرکت‌هاست. اینترنت دیگر پرداخت نیز چنین رابطه‌ای را ایجاد می‌کند.

اساساً اینترنت دیگر پرداخت به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی بابت مصرف حجم اینترنت خود، به محتوای سایت شرکت‌ها دسترسی داشته باشند. شرکت‌ها با پرداخت بهای حجم اینترنت، به مشتریان پیشنهاد می‌کنند بدون مصرف حجم اینترنت خود از اپلیکیشن و وب‌سایت موبایلی آن‌ها استفاده کنند.

معرفی اینترنت دیگر پرداخت

بررسی میزان و چگونگی استفاده از اینترنت

تعداد کل کاربران اینترنت در جهان بر اساس آخرین آمار ۳ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۲۳ نفر محاسبه‌شده است و موفقیت اینترنت دیگر پرداخت در برآورده کردن نیاز همین کاربران است. در کشورهای آمریکای لاتین، تقاضا برای استفاده از اینترنت زیاد اما دسترسی به آن محدود است، درنتیجه مشتریان با مشکلاتی مواجه هستند که با حل آن‌ها، رضایت بیشتری در استفاده از اینترنت خواهند داشت. در این بازار، بیشتر مشتریان از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند و بیش از 30% آن‌ها حجم اینترنت خود را قبل از پایان ماه تمام می‌کنند. درواقع برخی کاربران برای آنکه در مصرف اینترنت موبایل خود صرفه‌جویی کنند استراتژی‌هایی دارند: به‌طور متوسط، یک‌سوم کاربران تنها زمانی اپلیکیشنی را استفاده یا دانلود می‌کنند که به وای فای وصل باشند و این درصد در بین مشترکان اعتباری حتی بیشتر است. این نشان می‌دهد که مشتریان در استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار محتاط هستند، مگر آنکه نام اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ، فیس‌بوک و اینستاگرام در میان باشد.

شرکت‌هایی که در فضای رقابتی بازار، اپلیکیشن‌ می‌فروشند و خدمات ارائه می‌دهند، باید برای شناخته شدن اپلیکیشن خود هزینه کنند تا بتوانند تعداد کاربران فعال در ماه را افزایش دهند، تعداد دانلودها و تراکنش‌ها را بالا ببرند و تجربه مشتری را بهبود بخشند. اینجا دقیقاً جایی است که اینترنت دیگر پرداخت به‌عنوان یک ابزار جدید بازاریابی وارد می‌شود و به شرکت‌ها کمک می‌کند شاخص‌های کلیدی عملکرد را هم‌زمان مدیریت کنند.

چرا اینترنت دیگر پرداخت ؟

استفاده از برنامه‌های دیگر پرداخت برای مشتریان جذاب‌تر است؛ چراکه در این صورت آن‌ها حجم کمتری از اینترنت موبایل خود را مصرف می‌کنند و شرکت‌ها نیز می‌توانند مستقیماً به مشتریانشان سود برسانند. برای اکثر کاربران، اندازه‌گیری حجم مصرف‌شده برای هر فعالیت سخت است. مثلا این که چه میزان حجم اینترنت برای دیدن یک ویدئو، انجام یک بازی روی موبایل، دانلود کردن یک برنامه برای انجام یک تراکنش‌ها مالی و... مصرف می‌شود؟ شرکت‌هایی که از اینترنت دیگر پرداخت به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند، این دغدغه‌ها را می‌شناسند و در تلاش‌اند تجربه‌ای به‌دور از هرگونه نگرانی برای مشتری خلق کنند.

داستان موفقیت اینترنت دیگر پرداخت

داستان موفقیت اینترنت دیگر پرداخت

Netshoes یک اپلیکیشن معروف مد در آمریکای لاتین است که یک نمونه خوب برای استفاده بهینه از اینترنت دیگر پرداخت به شمار می‌رود. Netshoes متوجه شد با استفاده از سرویس اینترنت دیگر پرداخت می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب اپلیکیشن خود کند. بنابراین شروع به استفاده از این روش برای اپلیکیشن و وب‌سایت خود کرد و این مطلب را به اطلاع همه رساند. پس از مدت‌زمان کوتاهی، Netshoes تأثیرات شگفت‌انگیزی را مشاهده کرد:

  • 80% افزایش زمان سپری‌شده در اپلیکیشن
  • 60% افزایش تراکنش‌ها
  • 54% افزایش درآمد

Netshoes در نوامبر 2015 استفاده از اینترنت دیگر پرداخت را آغاز کرد. با توجه به موفقیتی که با این روش به دست آورد، از آن زمان تاکنون، اینترنت دیگر پرداخت به یکی از کارآمدترین روش‌های بازاریابی این شرکت تبدیل شده است.

از آن زمان، شرکت‌های بیشتری برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش، روی اینترنت دیگر پرداخت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اهدافی همچون:

  • دانلود بیشتر
  • فروش/تراکنش بیشتر
  • بازدید بیشتر از ویدیوها
  • استفاده بیشتر از اپلیکیشن
  • افزایش زمانی حضور در اپلیکیشن

اینترنت دیگر پرداخت ایرانسل

در آمار سازمان داده‌ها و آمار اینترنت آمده است که ایران با داشتن ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر که معادل ۷۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران است، مقام سیزدهم تعداد کاربران اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده و جزو بیست کشوری است که بیشترین کاربران اینترنت را دارند. در همین راستا یکی از خدمات بخش کسب‌وکار سازمانی ایرانسل، ارائه اینترنت دیگر پرداخت به شرکت‌هایی است که تمایل دارند با استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی، کسب‌وکار خود را رونق بخشند. ایرانسل با ایجاد این بستر نوین تبلیغاتی به کسب‌وکارهای ایرانی کمک کرده به رشد ۴۰ درصدی در تعداد کاربران و همچنین افزایش چشمگیر در بازدید وب‌سایت خود و خرید محتوا دست یابند.


منابع:

آخرین مطالب
الکامپ ۲۰۱۹
1398/4/29 شنبه
آخرین ویدیوها
آرشیو ویدیوها در آپارات
مطالب مرتبط

* نظر
وب سایت
* ایمیل
* نام

نظر دهید