از بازاریابی ابری غافل نشوید

از بازاریابی ابری غافل نشوید

چگونه می‌توان مشکلات یک سازمان را به‌واسطه بازاریابی ابری حل کرد؟

1397/7/4 چهارشنبه
تعداد بازدید: 1790

 

معرفی سازمان پژوهش شهری "URBAN INSTITUTE":

سازمان پژوهش شهری موسسه‌ای در ایالات‌متحده است که از طریق پرسشنامه‌های الکترونیک، اطلاعات رفاهی و امکانات موردنیاز مردم را جمع‌آوری موردبررسی قرار می‌دهد تا بتواند مشکلات مردم را شناسایی و با ارائه راه‌حل، آن‌ها را برطرف کند. استراتژی کاری این سازمان پژوهشی بدین‌صورت است که پرسش‌نامه‌های تکمیل شده، توسط کارشناسان این موسسه آنالیز و بررسی شده و بر مبنای پاسخ کاربران چالش‌های پیش روی سازمان‌ها شناسایی می‌شود. در گام بعدی برنامه‌ریزی لازم برای تغییر ایدئولوژی، فعالیت سیاسی، خدمات شهری و غیره انجام و به سازمان‌ها ارائه می‌شود. پل ارتباطی این شرکت با مخاطبانش، ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی به آنهاست. این خبرنامه‌ها باید برای طیف وسیعی از افراد ارسال شود اما نکته کلیدی اینجاست که این ایمیل‌ها باید از جذابیت بصری مناسبی برخوردار باشند تا مخاطبان را مجاب کنند که به آنها پاسخ دهند.

دیوید کانل، مدیر ارشد ارتباطات دیجیتال URBAN INSTITUTE (سازمان پژوهش شهری) می‌گوید: ما نیازمند پلتفرمی مناسب برای ارسال ایمیل بودیم؛ پلتفرمی که همگام با رشد کسب و کار ما، بتواند پیام‌ها را به‌درستی ارسال کند و در لحظه قابل‌ویرایش باشد، همچنین شرکای تجاری ما بتوانند روند کاری ما را از طریق دسترسی به پرسشنامه‌ها، به‌صورت آنلاین دنبال کنند.

چالش‌های سازمان پژوهش شهری:

چالش‌های سازمان پژوهش شهری

سازمان پژوهش شهری برای گسترش بازاریابی ایمیلی خود نیازمند یک پلتفرم مناسب بود. پلتفرم‌های ارسال ایمیل درگذشته قادر به ارائه Salesforce نبودند؛ سازمان‌ها دید کاملی از ارتباطات موسسه با مخاطبین نداشتند به همین دلیل امکان داشت خبرنامه‌ای با یک محتوا از سوی چند سازمان برای کاربر ارسال شود. همچنین امکان شخصی‌سازی برای ساختار ایمیل وجود نداشت و درنهایت امکان دسترسی به محتوای HTML برای استخراج نتیجه ارزیابی کاربران فراهم نبود و تیم بازاریابی نمی‌توانست نتایج را به درستی ارزیابی کند.

ارائه راه‌حل :

دیوید کانل می‌گوید: ما به دنبال پلتفرمی بودیم که پیاده‌سازی آن آسان و درعین‌حال کاربردی باشد. بازاریابی ایمیلی از طریق فضای ابری بهترین گزینه به نظر می‌رسید. ما با استفاده از پلتفرم ابری فرآیند استفاده از اطلاعات درون سازمان را ارتقا بخشیدیم. در پلتفرم ابری این امکان دیده شده بود که سازمان‌های طرف قرار داد بتواند اطلاعات مشترکین خود را بارگذاری کرده تا از ارسال ایمیل تکراری به مخاطب جلوگیری شود. تمامی نیازها با استفاده از پلتفرم بازاریابی ابری فراهم شد تا ضمن ایجاد بستری مناسب برای ارسال ایمیل بتوان در لحظه نتایج را با سازمان‌های مربوطه به اشتراک گذاشت. از دیگر مزایای این پلتفرم امکان بهینه‌سازی اطلاعات مشتریان، ویرایش لحظه‌ای محتوا، طراحی ایمیل و ... بود.

از مزایای منحصربه‌فرد پلتفرم ابری امکان ارسال نامحدود خبرنامه و نظارت آنلاین بر نحوه بازخورد آن‌ها است. شخصی‌سازی قالب ایمیل، امکان اضافه کردن فروش آنلاین به ایمیل و گزارش‌دهی لحظه‌ای از دیگر مزایای این پلتفرم است.

مزایای منحصربه‌فرد پلتفرم ابری

نتایج استفاده از بازاریابی ابری:

استفاده از این ابزار به موسسه پژوهش شهری اجازه می‌داد بدون محدودیت زمانی به پلتفرم ارسال ایمیل دسترسی داشته باشند. محیط این پلتفرم بسیار ساده و کاربرپسند بوده و امکان طراحی ایمیل‌ها را به صورت سفارشی و بر اساس محتوا فراهم می‌کرد. همچنین مخاطبان هدف این مجموعه از تاریخ عضویت خود بیشترین پاسخ‌ را ارسال کردند که نشان از ارتباط بصری مؤثر داشت.

نتایج استفاده از بازاریابی ابری

سازمان‌های طرف قرارداد با این موسسه می‌توانند فرایند کاری را به‌صورت مستقیم زیر نظر داشته باشند. موسسه پژوهش شهری با کمک این پلتفرم توانست قراردادهای بین‌المللی منعقد کند زیرا دیگر محدودیت مکانی برای ارسال و دریافت پرسشنامه‌های خود نداشت. پلتفرم بازاریابی ابری به URBAN INSTITUT این امکان را می‌داد تا ایمیل‌های خود را از یک IP مشخص و بانام و ایمیل خود بفرستد تا در برند سازی تجاری خود نیز گام مؤثری بردارد. به‌علاوه اینکه با این کار پاسخگویی مخاطبان به ایمیل‌ها به 99% افزایش یافت.

خدمات ابری ایرانسل:

Cloud marketing محصول پیچیده‌ای نیست اما استفاده از آن نیاز به تخصص دارد. استفاده از این پلتفرم باعث می‌شود خارج از چارچوب کسب‌وکار خود فکر کنید و آن را به‌راحتی گسترش دهید. با توجه به اینکه استفاده از خدمات ابری برای سازمان‌ها مزایای زیادی از قبیل هزینه کمتر، امنیت بالاتر، دسترسی آسان به اطلاعات و... به همراه دارد، واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل زیرساخت‌های لازم را به منظور ارائه خدمات ابری که شامل دو بخش ذخیره‌سازی ابری و مرکز داده ابری می‌شود، فراهم آورده است.


منابع:

آخرین مطالب
الکامپ ۲۰۱۹
1398/4/29 شنبه
آخرین ویدیوها
آرشیو ویدیوها در آپارات
مطالب مرتبط

* نظر
وب سایت
* ایمیل
* نام

نظر دهید