آخرین اخبار و مقالات
چرا باید تبلیغات مبتنی بر مکان را آینده تبلیغات موبایلی دانست؟

چرا باید تبلیغات مبتنی بر مکان را آینده تبلیغات موبایلی دانست؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید و از میزان بازگشت سرمایه هزینه شده‌تان در بخش تبلیغات، رضایت ندارید، وقت آن شده است تبلیغات مبتنی بر مکان را امتحان کنید.

1396/6/19 يكشنبه
تعداد بازدید: 1290


کسب‌وکارها همواره از طریق تبلیغات به دنبال جذب مشتریان بیشتر برای محصولات و خدمات خود هستند. در این رابطه، با معرفی تبلیغات مبتنی بر مکان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تبلیغات موبایلی، این امکان برای کسب‌وکارها فراهم شده تا به شکل بهینه به مشتریان بالقوه اطراف خود دسترسی داشته باشد.

طبق آمار اعلام شده از سوی موسسه برگ، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در صنعت تبلیغات مبتنی بر مکان هزینه شود. اما برای موفقیت در استفاده از این ایده تبلیغاتی توجه به سه نکته اساسی حائز اهمیت است:

  • آگاهی از موقعیت مکانی مخاطبان هدف
  • شناخت مناسب از رفتار و ویژگی‌های مشتری
  • پیامی خلاقانه برای جذب و ترغیب مشتری

تبلیغات مبتنی بر مکان

تبلیغات مبتنی بر مکان به شما اجازه می‌دهد در استراتژی بازاریابی خود بتوانید از تقسیم‌بندی بازار هدف بر اساس موقعیت جغرافیایی، به‌عنوان یکی از متغیرهای طراحی استراتژی تبلیغات استفاده کنید. بنابراین تبلیغات مبتنی بر مکان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تبلیغات هوشمند موبایلی، ابزاری ارزشمند در دست شما خواهد بود.

با دانستن موقعیت جغرافیایی مخاطب در کنار علائق و الگوی رفتاری او، شما می‌توانید با پیامی مناسب و شخصی‌سازی شده، مشتری خود را جذب کرده و به سهمی از بازار که تا به امروز از دست می‌دادید، دسترسی پیدا کنید. برای آگاهی از بازده بالای این نوع از تبلیغات، در ادامه به یکی از موارد استفاده این محصول، در قالب یک سناریو خواهیم پرداخت.

فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید و قصد دارید به بهترین نحو ممکن از تبلیغات مبتنی بر مکان برای افزایش فروش خود بهره بگیرید. اکنون شما این امکان را دارید که در نزدیکی زمان ناهار، تبلیغ خود را با یک محتوای مناسب که شامل تخفیف یا قیمت‌های مناسب است برای افراد بین ۱۸ تا ۴۰ سال که در حوالی فروشگاه شما قرار دارند ارسال کنید. توجه داشته باشید که این پیام علاوه بر افراد رهگذر برای کلیه فروشندگان حوالی فروشگاه شما نیز ارسال خواهد شد که این یک مزیت بزرگ برای شما خواهد بود.

مشتریان شما با دریافت این پیام تبلیغاتی آگاه می‌شوند که فاصله آنها با فروشگاه شما فرضاَ کمتر از 500 متر است و کافیست برای رزرو میز یا سفارش غذا با شماره تلفن شما تماس بگیرند یا اینکه به آدرس موجود در پیام تبلیغاتی مراجعه کنند. به همین سادگی می‌توان سناریوهای بی‌شماری را برای سایر کسب‌وکارهایی که نیاز به آگاه‌سازی یا برقراری ارتباط با افراد حاضر در یک موقعیت مکانی خاص دارند، تصور کرد. درواقع این نوع از تبلیغات که در زمره تبلیغات هدفمند قرار می‌گیرد روشی کارآمد محسوب می‌شود زیرا، شخصی‌سازی‌شده و در زمان و مکان مناسب به دست فرد می‌رسد.


چرا این نوع از تبلیغات برای کسب‌وکار شما مناسب خواهد بود؟

هزینه تبلیغات بر بستر تلفن همراه همچنان در مقایسه با سایر کانال‌های تبلیغاتی به‌صرفه‌تر است. در شرایطی که در عمده‌ بازارها شرکت‌های کوچک و متوسط باید با شرکت‌های بزرگ و قدرتمند رقابت کنند، امکان دیده شدن با کمترین هزینه ممکن برگ برنده این کسب‌وکارها خواهد بود. معرفی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر خود به مشتریان می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا با صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتیشان، بودجه بیشتری را به تحقیق و توسعه تخصیص دهند.


با توجه به اهمیت روزافزون تقسیمات بازار و مشتریان هدف در مباحث بازاریابی، امروزه متخصصین بازاریابی و تبلیغات هرگونه درگاه یا رسانه‌ای که دسترسی دقیق‌تری را به مخاطب هدف ایجاد کند یک فرصت ارزشمند تلقی می‌کنند. بر این اساس، در سال‌های اخیر نقش آگاهی و استفاده از موقعیت مکانی افراد در بحث تبلیغات بسیار پررنگ شده است، تا جایی که بسیاری از اپلیکیشن‌ها با استفاده از موقعیت جغرافیایی شما خدماتی ویژه، شخصی‌سازی شده و متناسب با شرایط و نیاز احتمالی شما عرضه می‌کنند. این امر سبب می‌شود جذابیت محصول یا خدمت برای شما بیشینه شده و تمایل شما به خرید به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با توجه به بازده بالای این نوع از تبلیغات، منطقی است که نزدیک به دوسوم افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تبلیغات مبتنی بر مکان را جذاب‌ترین گزینه در میان انواع روش‌های تبلیغات موبایلی بدانند.

در این حوزه، کسب‌وکار سازمانی ایرانسل با بهره‌گیری از مکان جغرافیایی مشترکین خود، خدمات تبلیغاتی متنوعی را به سازمان‌ها و کسب‌وکارها ارائه می‌کند که شامل تبلیغات مبتنی بر مکان، تبلیغات بر بستر پیام اپراتور، ارسال هدفمند پیامک (ECP) و سامانه تعاملی پیامک آنلاین (Cell-ID) می‌شود. شما می‌توانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این خدمات با سامانه ۰۹۳۷۷۱۵۰۰۰۰ تماس برقرار کنید.


منابع:

آخرین مطالب

نظر دهید


* نظر
وب سایت
* ایمیل
* نام