آخرین اخبار و مقالات
تبلیغات موبایلی، هوشمند و موثر

تبلیغات موبایلی، هوشمند و موثر

امروزه تلفن‌های همراه نقشی کلیدی در زندگی روزمره ما ایفا کرده و استفاده از این ابزار به عنوان یک رسانه تبلیعاتی مسیر موفقیت شما را هموارتر می سازد.

1396/5/21 شنبه
تعداد بازدید: 1346

 

در دنیای تبلیغات، راهکارها روز به روز با تغییر مواجه می‌شوند. راهکاری غیر هوشمند که تا چندی پیش کارآمد و جذاب تلقی می‌شد، شاید امروز دیگر نه جذاب باشد و نه کارآمد. در این رابطه می‌توانیم به آماری منتشر شده از سایت مارکتینگ لند اشاره کنیم که بیان می‌کند حدود ۴۶ درصد از تبلیغات توسط افراد نادیده گرفته می‌شوند. احتمالا دلیل این بی‌توجهی را بتوان به مسائلی مثل بی ارتباط بودن تبلیغ با مخاطب، نامناسب بودن محتوا و زمان‌بندی اشتباه مربوط دانست، اما چه باید کرد؟
 

برای همگام شدن با تغییرات، توجه به سبک زندگی افراد جامعه اولین پیش نیاز خواهد بود. این امر به ما کمک خواهد کرد تا با تولید محتوای تبلیغاتی مناسب و انتخاب کانال تبلیغ بهینه، از تغییرات سریع این صنعت عقب نمانیم. اکنون باید تبلیغات هدفمندتر انجام شوند؛ به این معنا که جامعه هدف خود را بشناسند و در زمان و بستر مناسب آن‌ها را با محتوای مناسب جذب کنند.
 

برای اینکه از تفاوت سطح واکنش مشتریان به راهکارهای تبلیغاتی نسبتا سنتی‌تر آگاه شویم، بد نیست نگاهی به یکی از آمارهای جدید eMarketer بیندازیم. طبق این آمار بن‌های تخفیفی که از طریق تلفن همراه به افراد ارسال می‌‎شود، تقریبا ده برابر حالت چاپی یا ایمیل شده این بن‌ها استفاده می‌شوند. آمارهای این چنینی، لزوم تمرکز بر راهکارهای جدید و روزآمد تبلیغاتی را مشخص می‌کنند.
 

گوشی‌های هوشمند یکی از این راهکارهای جدید هستند. امروزه تلفن‌های همراه نقشی کلیدی در زندگی روزمره ما ایفا کرده و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز بُعد دیگری فراتر از یک وسیله صرفا ارتباطی به آن می‌دهد. اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه درکشورمان از صد درصد بالاتر رفته است و اگر بخواهیم به آخرین پژوهش‌ها هم سری بزنیم، متوجه خواهیم شد که حدود ۸۷ درصد افراد تقریبا همیشه تلفن همراهشان را در نزدیکی خود دارند که این به معنای ظهور یک درگاه ارتباطی جدید برای دسترسی دائمی به تک تک افراد است. بد نیست بدانید در حال حاضر 51 درصد هزینه‌ تبلیغات دیجیتال به شکل مستقیم و غیر مستقیم به تلفن‌های همراه مربوط می‌شوند، پس در تبلیغات خود موبایل‌ها را جدی بگیرید.

تبلیغات هوشمند موبایلی به عنوان رسانه ای مکمل برای ارتباط و انتقال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان بهره می‌گیرد شامل سرویس‌های متنوعی است که از جمله آن‌‌ها می‌توان سرویس تماس دیگر‌پرداخت، سرویس اینترنت دیگر‌پرداخت، پیامک و اطلاع‌رسانی‌ انبوه و تبلیغات بر بستر پیام اطلاع‌رسانی اشاره کرد که تمامی این سرویس‌های می‎توانند بصورت هوشمند و با انتخاب ویژگی‌های مخاطب هدف ارسال شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به توضیح بیشتر پیرامون تبلیغات بر بستر پیام اطلاع‌رسانی بپردازیم.


سرویس‌های پیام پایان تماس (End of Call Notification)، پیام تماس ازدست رفته (Missed Call Alert) و پیام لطفا با من تماس بگیرید (Please Call Me) سه زیرمجموعه تبلیغات بر بستر پیام اطلاع‌رسانی هستند که به ما اجازه می‌دهند درست در هنگامی که از دسترسی کاربر به تلفن همراهش مطمئن هستیم، برای نمایش محتوای خود او را مخاطب قرار دهیم.

  • در سرویس پیام پایان تماس، امکان درج محتوای تبلیغاتی خود را در پیامی که پس از پایان مکالمه فرد هزینه تماس را اطلاع می‌دهد، خواهید داشت.
  • در سرویس‌های پیام تماس ازدست رفته و پیام لطفا با من تماس بگیرید محتوای مورد نظر شما در انتهای یک پیام متنی قرار خواهد گرفت که کاربران در هنگام دریافت تماس‌های ناموفق یا پیام درخواست تماس، آن را مشاهده خواهند کرد.


در کنار این‌ها تبلیغات موبایلی هنگامی موفق خواهد بود که جامعه هدف مورد نظر شما به درستی انتخاب شده باشد. برای مثال، برندهایی که از تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند، تا حدود 20 درصد به نرخ تبدیل مشتریان خود افزوده‌اند. در واقع اعمال فیلترها و محدود کردن جامعه هدف، اثرگذاری تبلیغات شما را بالا و بالاتر خواهد برد. در نهایت مانند تمام راهکارهای استفاده شده در کسب‌وکارها، شما نیازمند اطلاعاتی برای ارزیابی شرایط خود هستید، پس بهتر است راهکاری که انتخاب می‌کنید امکان فراهم کردن گزارشات و بررسی بازخور را برای شما داشته باشد.


خدمات تبلیغات هوشمند موبایلی ایرانسل با فراهم آوردن یک بستر کامل و جامع برای هوشمندسازی تبلیغات موبایلی، امکان انتخاب مخاطب بر اساس موقعیت جغرافیایی، خصوصیات دموگرافیک مثل جنسیت، سن و ...، مدل و سیستم‌عامل تلفن همراه و نوع استفاده مشترکین از سیم‌کارت شامل مکاله و اینترنت را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. همچنین برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها امکان گزارشگری از نتایج تبلیغات انجام شده نیز وجود خواهد داشت.


آخرین مطالب

نظر دهید


* نظر
وب سایت
* ایمیل
* نام